diumenge, 19 de desembre del 2010

Més que un esport, una forma de vida

Els deixe un article recollit a la revista esports, d'una jugadora i monitora de bàsquet que explica la seua experiència personal. Recomanant-los la seua lectura, ja que li dóna importància al treball en grup entre altres coses.










"Quan era molt menuda mon pare va prendre la decisió d'inscriure'm a l'escola de bàsquet de Xàbia. Al principi jo no hi estava d'acord ja que m'agradava més jugar a futbol. A poc a poc i després d'algunes baralles amb ell va començar a agradar-me.
Prompte vaig començar a conèixer el que és practicar un esport en equip i tot el que això comporta: moltes hores d'entrenament, matinar els caps de setmana i dedicar part del temps al que es coneix com un “simple” esport... Encara que tot no era dolent. Començava a estar integrada en un grup, amb el qual compartia alegries en els partits guanyats i també moltes desil·lusions quan les coses no eixien com desitjàvem, però per algun motiu em sentia bé. Començava a conèixer la màgia del bàsquet.
Van passar els anys i el que en un principi creia que no m'agradaria havia passat a ser el meu estil de vida, en la qual hem sentia identificada. Passava nits sense dormir abans d'un partit, perquè els nervis no em deixaven. Només pensava en quina jugada seria la millor per poder atacar al equip rival i com havíem de posar la defensa perquè ningú poguera penetrar cap a la cistella. Van ser anys de molts bones impressions, ja que hi guanyarem tres lligues i ens classificarem per ascendir de categoria.
Quan vam entrar en la categoria de júnior el equip estava més unit que mai, els partits eren més forts i per a poder imposar-nos havíem d’incorporar noves tàctiques i formes de joc, però en aquest moment teníem setze anys i l’únic que girava al voltant de les nostres vides, a banda dels estudis, era el nostre esport favorit, i per això i junt amb la nostra constància ho vam aconseguir. Vam tornar a guanyar un altra lliga gràcies al nostre esforç.
Va ser en dèsset anys quan els encarregats de l'escola em van oferir ser monitora dels equips més menuts, xiquets de set, huit i nou anys. No em feia falta pensar-ho molt, però vaig decidir consultar-ho amb ma mare, la qual em va aconsellar de la millor manera, animant-me a que ho fera i així vaig fer.
El primer dia d'entrenament estava molt nerviosa perquè no sabia el que anava a trobar-me, però de seguida vaig començar a fer-me amb els xiquets i a poc a poc familiars dels menuts i components de la junta directiva em donaren la enhorabona per la faena realitzada. L’experiència va ser tan agradable que vaig decidir traure’m el títol d'entrenadora per a poder seguir mantenint la posició i estar al costat d'equips de categories superior, i ho vaig fer, aportant tot el possible per a la realització i formació dels mes joves.
Havia arribat un punt en el qual la majoria del meu temps la dedicava al bàsquet, ja que ara a banda del meu hobby i la manera de desemboirar-me, era la meua faena. Però encara hi havia gent que no entenia perquè tenia tanta devoció per  un simple esport. Jo sempre els he dit; no pots saber el que es la meua vida, si mai has jugat a bàsquet".


divendres, 17 de desembre del 2010

Una vesprada al teu costat:

És un programa de ràdio que engloba els diversos temes de l'educació.
Aquesta sessió tracta de les beques erasmus, que poden accedir els alumnes universitaris.
Espere que siga del vostre gust.


Heu de fer clic ací:
http://blip.tv/file/get/CarlesSeguraLlopes-GemaIAntonella423.mp3

dijous, 16 de desembre del 2010

ANTENCIÓ!

Benvolguts pares i mares, els escrivim aquesta carta per comunicar-vos diverses coses. D'una banda, els informem que les classes d'anglès que els seus fills i filles reben els dimarts i els dijous canviarà de data. A partir de la setmana que ve s'impartirà els dimecres i els divendres. Actualment, tenen dues hores setmanals que es mantindran fins al final de mes. A partir d'aquest moment, el nou professor, John Par, els donarà deu classes mensuals, repartides segons el seu criteri. Si teniu algun problema, podeu trobar el professor al despatx general de nou a deu.
En segon lloc i respecte a l'excursió, els recorde que en principi, teníem intenció d'anar al Museu del Vi del lloc de Paredon, a Monòver. Però no hi podrem anar perquè no vam demanar amb antelació les entrades i ara no en queden per aquest mes.
Alguns de vostés no han ingressat els diners de la quota de material. El número del compte corrent on cal fer l'ingrés apareix en el document que us adjunte. També podeu lliurar directament els diners a l'encarregat del menjador. El podreu localitzar de nou a onze en la secretaria.
Teniu a la vostra disposició el «Bloc del Cicle». Com vam acordar en l'última reunió, els penjarem tota la informació que veiem que sigui interessant. Així aconseguirem estalviar almenys dues de les reunions que solem fer anualment. La direcció és http://tossaldemillar.blogspot.com.
Finalment, hem de comunicar-vos que el Claustre de professors d'aquest centre, actualment anomenat CEIP 45 de la Canyada de Fenollar, ha estudiat la proposta de nova denominació que ha estat tramitada per l'AMPA.
Els recordem que hi va haver una consulta popular promoguda per l'AMPA per a triar un nom nou per a l'escola entre diverses possibilitats. Va quedar en primer lloc el nom de «Tossal de Millar» que, com sabeu, és la denominació de la zona on està situat.
Després d'un intens debat, el claustre ha aprovat el nom de «Tossal de Millar», escrit amb una sola essa. Es van adduir arguments a favor i en contra. Entre els primers, es va comentar que aquesta era l'ortografia que sempre s'havia utilitzat per al nom de la zona i que ara no era moment de modificar res.
D'altra banda, el grup que defensava la proposta inicial aprovada per l'AMPA va argumentar que la paraula «tossal» no pertany a l'espanyol sinó al català i, per tant, són les regles ortogràfiques del català les que han de prevaler i, en conseqüència, només hi ha la possibilitat d'escriure-ho amb dues esses. A més, van afegir que segons la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià, la Canyada és zona de predomini lingüístic valencià i això implica que la toponímia menor ha de mantenir la forma valenciana, si n'hi ha.
La votació va donar com a guanyadora la contraproposta del claustre i és així com s'ha d'elevar al Consell Municipal. Totes les mestres i els mestres del primer cicle de primària de l'escola, tant del PIP, com del PEV i del PIL, creiem que el claustre hi ha comès un error que intentarem que es corregisca. Si penseu que el tema mereix la vostra atenció, si us plau, visiteu-hi l'entrada del bloc que obrirem demà sobre el tema per enviar-nos comentaris amb idees que puguen orientar la qüestió.
Esperem els vostres comentaris.

Una abraçada

Els mestres i les mestres Primer Cicle