El divendres 12 de novembre, Aldolf Beltran, va impartir una conferència en la sala Aifos de la universitat d'Alacant.
Adolf als seus 52 anys és escriptor, periodista, assagista i novel·lista, natural de la ciutat de València. És l’autor del llibre Les llunes de Russafa, entre altres, a més de periodista en el diari El País.
D'entrada, un dels components de la taula en la qual estava assegut l’escriptor, va fer una introducció, en la qual explicava el tema de la conferència i feia una presentació i breu biografia del novel·lista.
En segon lloc, l’assagista va realitzar una lectura del relat que presentava, anomenat Bon dia València! Aquest tracta de la retransmissió d’una notícia que havia succeït al barri de l’Olivereta situat a la capital de la província.
Ramir, un home de uns seixanta anys, va intentar llançar-se al buit des d’un quart pis després de mantenir en alerta durant unes hores a la policia local. Foren els veïns, alarmat pel succés els qui hi trucaren.
Després d’unes hores de tensió i sense que els agents poguessen fer res, ho va fer, va saltar des del balcó de l’habitatge que es trobava al quart pis. Tot seguit, els comentaris començaven a córrer pel barri, mentre el periodista seguia informant i arreplegant testimonis. Pocs minuts després aquest s’acomiadava, deixant pas als presentadors del plató, els quals convidaven al públic a participar en el seu programa per a comentar les seues vivències i experiències personals relacionades en la notícia que havia succeït.
Pel que fa a la meua opinió personal, em va parèixer un relat molt interessant. D’aquest pots traure una reflexió, més que de la vida o la mort, de com pot arribar a ser manipulada una notícia emesa pels mitjans de comunicació per a poder traure més profit d’aquesta.
