dijous, 4 de novembre del 2010

Teatre “Morir o no”

El passat dimarts 5 d’octubre van anar a veure el teatre “Morir o no” a la Universitat d’Alacant.
En realitat no sabíem de què  tractava l’obra, i molt menys allò que anàvem a veure, simplement sabíem el seu nom.
En seure a la butaca, de sobte tota la sala Paranimf es va fer fosca i tan sol es sentia un aldarull per part de tots els espectadors que hi érem. Una sensació una mica estranya, ja que no sabíem allò que passaria. Quan menys ho esperàvem s’il•luminà l’escenari de la sala i hi havia un home i una dona començant una inquietant conversació, tots els espectadors i jo allí una mica bocabadats intentàvem poder sentir als actors, per a no fer tard en involucrar-nos en l’obra. Quan vaig aconseguir agafar el fil, em vaig adonar que tota la sala estava en silenci.
Totes i cadascuna de les escenes eren la representació d’una situació quotidiana però en un trist final, que és  aquell de la mort d’una persona. Des del  meu punt de vista, en la primera part de l’obra ens van intentar transmetre com una conversa pot acabar en discussió, en una distracció o simplement per egoisme d’una persona, podem cometre el gran error de no adonar-nos que l’ésser  que tenim davant  és  un altra persona, que la majoria de vegades volem o tenim una certa estima.
Tot seguit, en començar la segona part em vaig perdre una altra  vegada. Havia començat a on va acabar? No ho entenia molt bé, estaven repetint escenes? Encara que trobava alguna cosa  diferent en les anteriors. I de seguida vaig saber el motiu . En aquesta part van interpretar  les situacions d’un altra manera, utilitzaven un vestuari diferent per a representar les situacions d’altra manera. A poc a poc , i mitjançant les escenes anteriors però en un context diferent, ens van demostrar que una persona sí  que és  molt important per a altra. De vegades no apreciem allò que ens acompanya i que sols la presència  d’algú pot salvar-nos la vida.
En finalitzar el teatre vaig fer una petita reflexió, en la que  em vaig intentar adonar  que abans de discutir o fer algun gest lleig algú,  m’ho de pensar dos vegades i veure la part positiva de la vida.
Per aquests motius i sensacions vos convide assistir a la pròxima representació que faran al poble de Xàbia, el pròxim dia 3 de desembre a les 19h a la Casa de Cultura.
Esperant que siga del vostre gust.
Salutacions!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada