Benvolguts pares i mares, els escrivim aquesta carta per comunicar-vos diverses coses. D'una banda, els informem que les classes d'anglès que els seus fills i filles reben els dimarts i els dijous canviarà de data. A partir de la setmana que ve s'impartirà els dimecres i els divendres. Actualment, tenen dues hores setmanals que es mantindran fins al final de mes. A partir d'aquest moment, el nou professor, John Par, els donarà deu classes mensuals, repartides segons el seu criteri. Si teniu algun problema, podeu trobar el professor al despatx general de nou a deu.
En segon lloc i respecte a l'excursió, els recorde que en principi, teníem intenció d'anar al Museu del Vi del lloc de Paredon, a Monòver. Però no hi podrem anar perquè no vam demanar amb antelació les entrades i ara no en queden per aquest mes.
Alguns de vostés no han ingressat els diners de la quota de material. El número del compte corrent on cal fer l'ingrés apareix en el document que us adjunte. També podeu lliurar directament els diners a l'encarregat del menjador. El podreu localitzar de nou a onze en la secretaria.
Teniu a la vostra disposició el «Bloc del Cicle». Com vam acordar en l'última reunió, els penjarem tota la informació que veiem que sigui interessant. Així aconseguirem estalviar almenys dues de les reunions que solem fer anualment. La direcció és http://tossaldemillar.blogspot.com.
Finalment, hem de comunicar-vos que el Claustre de professors d'aquest centre, actualment anomenat CEIP 45 de la Canyada de Fenollar, ha estudiat la proposta de nova denominació que ha estat tramitada per l'AMPA.
Els recordem que hi va haver una consulta popular promoguda per l'AMPA per a triar un nom nou per a l'escola entre diverses possibilitats. Va quedar en primer lloc el nom de «Tossal de Millar» que, com sabeu, és la denominació de la zona on està situat.
Després d'un intens debat, el claustre ha aprovat el nom de «Tossal de Millar», escrit amb una sola essa. Es van adduir arguments a favor i en contra. Entre els primers, es va comentar que aquesta era l'ortografia que sempre s'havia utilitzat per al nom de la zona i que ara no era moment de modificar res.
D'altra banda, el grup que defensava la proposta inicial aprovada per l'AMPA va argumentar que la paraula «tossal» no pertany a l'espanyol sinó al català i, per tant, són les regles ortogràfiques del català les que han de prevaler i, en conseqüència, només hi ha la possibilitat d'escriure-ho amb dues esses. A més, van afegir que segons la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià, la Canyada és zona de predomini lingüístic valencià i això implica que la toponímia menor ha de mantenir la forma valenciana, si n'hi ha.
La votació va donar com a guanyadora la contraproposta del claustre i és així com s'ha d'elevar al Consell Municipal. Totes les mestres i els mestres del primer cicle de primària de l'escola, tant del PIP, com del PEV i del PIL, creiem que el claustre hi ha comès un error que intentarem que es corregisca. Si penseu que el tema mereix la vostra atenció, si us plau, visiteu-hi l'entrada del bloc que obrirem demà sobre el tema per enviar-nos comentaris amb idees que puguen orientar la qüestió.
Esperem els vostres comentaris.
Una abraçada
Els mestres i les mestres Primer Cicle
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada